Peristiwa hitam.

SANGAT KEJAM PERISTIWA HITAM INI .

Masih kah kalian ingat moment ni ?

Yes moment ni adalah moment yang sangat kejam .

Kenapa aku kata kejam kerana seorang bekas perdana menteri di malu kan serata dunia setelah seminggu bertukar kerajaan .

Ketika ini NAJIB di aibkan serata dunia konon beliau merompak harta rakyat polis mengawal dan geledah rumah nya berhari hari seolah olah beliau adalah penjenayah tegar .

Siapa yang mengaibkan beliau ?

Tak lain tak bukan PH YANG DI KETUAI oleh seorang perdana menteri yang tua . Apa tujuan nya ? tak lain tak bukan nak bagi gempak satu dunia yang konon nya najib ni perompak terbesar malaysia .

Adakah benar najib merompak ? Sehingga PH tumbang pun masih terkial kial nak membukti kan yang NAJIB ni perompak .

Apa reaksi NAJIB ketika rumah nya di geledah berhari hari ? Reaksi nya adalah senyum dan terus beri kerjasama dengan pehak berkuasa . Tidak sekali pun beliau bertindak kasar .

Selepas rumah nya di geledah adakah najib hasut rakyat turun ke jalanan ? TIDAK . Kerana beliau tidak seperti itu . Beliau tidak ambil kesempatan untuk pancing emosi rakyat untuk kepentingan politik dan dirinya .

Beliau berkata ini ujian dari ALLAH dia tenang menghadapi situasi ini .

Malah NAJIB menasihatkan rakyat supaya jangan bertindak dan gunakan jalan raya biar dia sendiri yang tanggung kerana semasa itu beliau belum berpeluang untuk membela diri .

Allahu sungguh mulia hati manusia yang bernama NAJIB RAZAK ini .

Selalu aku cakap sebelum ni PH di tubuhkan untuk jatuh kan NAJIB saja . Niat nya adalah untuk jatuh kan najib bukan untuk membela nasib rakyat dan anak bangsa .

Kalau tujuan dan matlamat pun tak betul adakah PH ni boleh bertahan lama ?

Dengan niat yang tak betul hari ni kita semua dapat lihat kerosak kan demi kerosakkan yang di buat sendiri oleh PH .

PH dulu mengatakan ekonomi di bawah NAJIB hancur padahal ekonomi di bawah NAJIB la terbaik sehingga dapat pengiktirafan GRED A oleh IMF DAN WORLD BANK .

Kini apa yang di kata tu terserlah terjadi hari ini .

Ekonomi kini hancur di bawah PH , ringgit semakin lemah , bursa saham jatuh menjunam teruk , pelabur cabut lari kerana hilang keyakinan pada malaysia , sistem cukai yang efesyen di mansuhkan hanya kerana janji politik ,

Dengan semua ni malaysia mengalami deflasi ekonomi .

Untuk tahun ini kita di ambang krisis ekonomi yang sangat meruncing jika tidak di bendung dengan cepat tambahan dengan wabak covid19 .

Semua ini berlaku kerana apa ?

Kerana RAKYAT SALAH PILIH PEMIMPIN dan pemimpin yang rakyat pilih di PRU 14 tempoh hari bukan lah pemimpin yang nak membela nasib anak bangsa kerana tujuan Asal penubuhan PH adalah nak menjatuh najib sebagai perdana menteri .

Kalau tujuan pun sudah tersasar jauh maka inilah jadinya .

Dengan terjadi nya semua ni ,

insan yang di gelar perompak , pencuri , penyamun hari ni telah di angkat kembali seolah olah beliau lah perdana menteri pada hari ini .

Allahu . See sikap sabar , lemah lembut NAJIB akhirnya beliau di sayangi rakyat kembali .

Akhir kalam ,

Kini NAJIB telah berpeluang untuk membela diri di mahkamah .

Maka sudikah kalian beri support moral pada beliau ? Sudikah kalian ?

Sekian ,

Mohd Izwan Abu Bakar

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s